Tuesday, December 02, 2008

Ryoji Ikeda - Datamatics [v2]



Ryoji Ikeda - Datamatics [v2]

Notte Digitale @ Officine Marconi - 11.10.08


Between the sublime and the repetitive
Datamatics [v2] - Poetic algoritm and binary code over emotional layers

Ryoji Ikeda enquires the mathematical structures [elettronic dotting] of the inner life [ radical time of perception] … ultrasonic and overcharged visual field.

Datamatics [v2] is an elettronic opera between the sublime
[ into the sound plot of the rough frequencies and into the excellence of the visual performance] and the reiterative [ultra.straight.framed] – [full extravagance] – systems to localize galaxies – genetic sequences multi.dimensionality of the information devices–emotional links–

dilation of the audio/visual performance - datamatics [2006] -
'datamatics showed Ikeda at the height of his powers, building on his own unique and unmistakable artistic language.' – The Wire, 2006

Datamatics [v2] is a wonderful radical opera [maniacal into the fidelity to the frames] and [radical into the building of the iper.minimal/ultra.fraught sound] which challanges our ability to feel the sound [obsessional] and the image [compulsive] -looking sight the investigation subject and growing into a rendering about the subconscious of the mass storage devices....










Crea le tue foto ed immagini come Slideshow per MySpace, Knuddels, o la tua Homepage!Mostrare tutte le immagini di questo Slideshow



Tra il sublime ed il ripetitivo

Datamatics [v2] - Algoritmi poetici e codice binario degli strati emotivi.

Ryoji Ikeda indaga le strutture matematiche [punteggiatura elettronica] dello spazio interiore [tempi di percezione radicali] … ultrasuoni e sovraccarico visivo



Datamatics [v2] un opera elettronica tra il sublime [nell’intreccio sonoro delle frequenze ruvide e nela perfezione della rappresentazione visiva] e il ripetivito [ultra.rigore.formale]-[ridonzanza riempitiva] - sistemi di localizzazione delle costellazioni - determinazioni di sequenze genetiche - pluridimensionalità dei piani di informazione – collegamenti ridondanti emotivi – estensione della performance audio/visual - datamatics [2006] – 'datamatics showed Ikeda at the height of his powers, building on his own unique and unmistakable artistic language.' – The Wire, 2006 –





------------
Datamatics [v2] è un opera meravigliosamente radicale [maniacale nella precisione delle forme] e [radicale nella struttura del suono iper.minimale/ultra.denso] che sfida la nostre capacità di percepire suono [ossessivo] ed immagine [compulsiva] – probabilmente, perdendo di vista, il soggetto dell’indagine e trasformandosi in una rappresentazione del subconscio dei supporti di memorizzazione di massa……

:::::: LINKS :::::::


Ryoji Ikeda Web Site

Ryoji Ikeda Mypsace

a Ryoji Ikeda retrospective


:::::::::: Productions ::::::::::


1000 Fragments [Cci recordings, 1995]
+/- [Touch, 1997]

Time and Space [Staalplaat, 1998]

0°C [Touch, 1998]

Mort Aux Vaches [live recording at VPRO Radio; Staalplaat, 1998]
99 [for 20' to 2000] [Raster-Noton, 1999]

Matrix [Touch, 2001]

Cyclo [with Carsten Nicolai; Raster-Noton, 2001]

Opus [Touch, 2002]
Dataplex [Raster-Noton, 2005]
Test Pattern [Raster-Noton, 2008]




Ryoji Ikeda - Datamatics [v2] - picture by von boot - here -